Motory TSI od VW trápí spotřeba oleje, pojišťovna už je nepojistí

Německá auta obecně platí za spolehlivá a trvanlivá a v našich krátkodobých testech to obvykle potvrzují. Platí to i o vozech skupiny Volkswagen, u nichž se při přípravě recenze málokdy objeví problém, který by byl zvláštní vzhledem ke stáří či najeté kilometráži. Dlouhodobou zkušenost s jednotlivými modely ale pochopitelně obvykle nemáme a pokud lze věřit rozličným statistikám spolehlivosti, auta od VW na tom v tomto ohledu bůhvíjak skvěle nejsou.

Německá auta obecně platí za spolehlivá a trvanlivá a v našich krátkodobých testech to obvykle potvrzují. Platí to i o vozech skupiny Volkswagen, u nichž se při přípravě recenze málokdy objeví problém, který by byl zvláštní vzhledem ke stáří či najeté kilometráži. Dlouhodobou zkušenost s jednotlivými modely ale pochopitelně obvykle nemáme a pokud lze věřit rozličným statistikám spolehlivosti, auta od VW na tom v tomto ohledu bůhvíjak skvěle nejsou.

Zřídka tedy najdeme nějaký model Audi, Seatu, Škody či Volkswagenu na chvostu, stejně jako jednotlivé značky. Docela často ale mají tyto vozy průměrné či podprůměrné výsledky, což pochopitelně není lichotivá bilance. Zjišťování konkrétních příčin je poněkud složitějším úkolem, o jedné dosti nepříjemné části vozu se ale jako o problematické mluví už delší dobu - jde o motory, zejména pak nové přímovstříkové turbobenziny s obchodním označením TFSI a TSI.

Znovu můžeme říci, že v krátkodobých testech se zdají být jedněmi z nejlepších na trhu a dlouhodobou zkouškou zatím prochází jen Rapid 1,2 TSI, u nějž se po 40 tisících kilometrech (kolega vás brzy zpraví podrobněji) zatím neobjevil žádný jediný problém. 1,2 TSI novějších dat výroby (tedy už netrpícím známou potíží z minulosti) ale nemá být tou jednotkou, která je k problémům náchylná. Většina ostatních ale ano.

 

Převzato z autoforum.cz

Informuje o tom holandský Automotive Management s odvoláním na pojišťovnu Autotrust. Ta se, podobně jako třeba britský Warranty Direct, zabývá i pojišťováním aut ve smyslu jejich spolehlivosti - zaplatíte si pojistné a pokud budete mít technický problém s autem po záruce, popř. takový, který záruka nekryje, pojišťovna vám opravu zaplatí. Pojistit lze zkrátka všechno a také na toto se vztahuje běžná pojistná matematika - je tu nějaká pravděpodobnost pojistné události, nějaká její průměrná cena opravy pojišťovna podle toho spočítá pojistné, které ji pokryje náklady na vzniklé opravy a ponechá ji přiměřený zisk. Někteří klienti pochopitelně platí roky pojistné a nic krom pocitu jistotu z toho nemají, jiní zaplatí třeba pár tisíc a čerpají klidně stotisícové pojistné plnění. Zkrátka pojištění, s tímto přístupem lze pojistit opravdu vše, z havarijního pojištění tento princip známe snad všichni.

Tyto statistiky tak lze považovat za velmi věrohodné, neboť pojišťovna nemá důvod někomu nadržovat. Jde jí prostě jen o peníze, to je čistě racionální kalkul. Právě podle statistik zmíněné Warranty Direct už se ukázalo, že motory VW platí za jedny z nejméně spolehlivých vůbec. A čerstvá zpráva od Autotrustu to potvrzuje.

Podle holandské pojišťovny, která ročně pojišťuje mezi 12 a 15 tisíci vozy právě v souvislosti s možným vznikem technické závady, trpí motory 1,4 TFSI, 1,8 TFSI a 2,0 TFSI, zejména pak jejich výkonnější verze a ty, které jsou používány v těžších modelech, vysokou spotřebou oleje. Spotřeba 1 litru na 1 000 km není podle pojistitele výjimkou a ani následek v podobě úplného zničení motoru při ztrátě tlaku oleje nebývá výjimkou. Tentýž problém se pak týká jednotek 2,0 TDI ve výkonové verzi se 132 kW používané zejména v modelech Transporter a Amarok.

Ze zmíněného počtu pojištěných aut je prý těmito jednotkami vybaveno 800 vozů a pojišťovna již všem těmto klientům vypovídá smlouvy. „Každý druhý den dostáváme jedno hlášení pojistné události související s tímto motorem. Už jsou dále nepojistitelné,” řekl pro Automotive Management Gerben van Dam, ředitel Autotrustu. Van Dam dále uvedl, že většina pojištěných vozů je starých čtyři až šest let, a tak se importér staví shovívavě k řešení případných reklamací. Pochopitelně, je to obvykle po záruce, jakkoli je ředitel Autotrustu přesvědčen, že tento problém „je v motorech”, už když jsou nové. Pojišťovna prý tuto informaci dává ve známost, aby si zájemci o ojeté vozy dali pozor na pečlivou servisní historii Audi, Seatů, Škod a Volkswagenů, které kupují.

Jak už jsme zmínili výše, podobný krok pojišťovny nelze brát na lehkou váhu. Pokud nějaká firma zcela odmítá něco pojistit, je riziko velké pojistné události extrémně vysoké. Musí takové být - kdyby nebylo, jen by se připravovala o peníze a to žádná racionálně jednající pojišťovna neudělá.

 

Převzato z autoforum.cz

Sdílejte

Test ojetiny: Golf IV – i po letech

Volkswagen Golf čtvrté generace je sice již letitým modelem, jízdními ... číst více >>>

Nejčastější závady Škoda Octavia

Vozy Škoda Octavia jsou českým fenoménem, který hojně brázdí naše silnice. ... číst více >>>
Ukládám data